Danish Male Expat Society – First Meeting!

Fik denne mail forleden – ikke direkte. Initiativtageren kender rmig ikke. Invitationen kom via min gode ven Rasmus.

Danish male expat society – first meeting

Dear all,

After having done a comprehensive stakeholder and social exclusion analysis I have, with a few compatriots, come to the conclusion that there is need for a Danish Male Expat Society Of Nepal. The society is open to all Danes of the male gender and others married to a Danish female. The society has no particular mission other than social and has an entirely informal structure.

I would therefore propose that the Society as first initiative meet for dinner:

Friday 1st October

Venue: Le Jardin, Sanepa

Time: 18,30 for drinks followed by dinner

RSVP; by Wednesday 29 September

You are welcome to confirm attendance with me and inform me of any potential members I may have left out of the mailing list

Please see map below for directions:

Jhamel - Thamel i en mere pretentiøs udgave

Rasmus var så elskværdig at ledsage mailen med følgende ord:

Jeg ved du sikker vil hade det – men måske kunne det være sjovt.

Her er han hel galt på den.

For det første hader jeg ikke arrangementet – jeg er komplet indifferent. For det andet tror jeg overhovedet ikke det kunne blive sjovt.

Nu tror du måske at det er fordi der er tale om expat miljøet, som folk af en eller anden årsag tror jeg ikke vil have noget med at gøre. Det er ikke tilfældet. Mange af vores venner er alle expats – eksempelvis har de seneste tre fester jeg har været til  alle været med expats… (jeg har dog lige måtte takket nej til den ene).

Men der er en grund til at vi har forladt Danmark – og det er altså fordi vi føler os mere internationalt orienteret, med et interessefællesskab der rammer hele verden. Hvorfor begrænse os til sølle 5 mill small minded blåøjede, blege der taler et undeligt sprog. Jeg går eksempelvis heller ikke til grisefest på Mallorca, men gerne til Love Parade i Berlin (RIP)

Derfor føler jeg absolut ikke … a need for a Danish Male Expat Society Of Nepal.

Noget helt andet er at vi ligger vandret med Tings og får gæster fra Israel på mandag… gæster, der egentlig skulle have boet hos os – men som vi nu må skabe andre rammer om. Og så har vi Kelsang der skal have et besøg (tjek lige hans vin-kaffe-te bar i Jyata – den hedder White Horse), Brendan der skal have den gave vi ikke får givet ham i aften samt det løse… med andre ord: Vi er næsten ude hver eneste aften.

Og jeg kan med meget stor sikkerhed i stemmen garantere at det ikke bliver sjovt. Men det har ikke noget med selskabet at gøre. Folk der kender mig ved at jeg ikke dyrker organiseret druk (jeg går af princip heller ikke til polda arrangementer).

Jeg hører nemlig til de priviligerede, der overhovedet ingen problemer har med at ryge i vandet når lejligheden byder sig. Når som helst og hvor som helst. Rent faktisk er jeg så heldig at en stor del af mit netværk alle har samme sociale gener, og derfor ofte er til at lokke ud på semi professionelle/festlige aftaler. De fleste af mine kontakter og forretninger gennem tiden  er faktisk fundet og skabt ’ude’. og mellem folk fra alle brancher, egne, sociale lag og religiøs orientering. Alle drevet af ’noget’ der har ført een ind i de samme cirkler – og de er ikke runde. Folk der af uransagelige veje bare finder sammen om den samme usagte agenda.

Det nærmeste jeg kan komme noget planlagt er en opringning til min gode ven Santos og spørge om vi ikke skal drikke en øl… i løbet af et par timer.

Jeg har derfor ikke det behov jeg kan fornemme ligger til grund initiativet.

Og så synes jeg iøvrigt det må være underligt at stå i et dansk herreselskab og snakke om øl, fisse og hornmusik på engelsk i Kathmandu… eller måske er det det Rasmus mener er sjovt. Ligesom Nyhederne på Grønlandsk.

Men jeg glæder mig meget til at løbe ind i folk rundt omkring i Kathmandu…

CODA
Min gode ven Brendan er et godt eksempel på organiseret selskabelighed der bare opstår… out of the blue.

Faktisk stammer det for mit vedkommende fra A Small World. Brendan’s docu nights er et kongeeksempel på tiltag der uden at nogen tænker nærmere over det pludseligt forgår. Be there or…

Når han returnerer til Washington har jeg fået lov til at tage staffetten her i Kathmandu. Så november filmen bliver et Washington-Kathmandu arrangement…. men det er en helt anden sag.

Skriv et svar

