Julie har fået job! – The Voice flash back.

Det er jo fredag – så ingen tager vel skade af en lille ølhistorie…

Fik en herlig FB besked fra Julie i nat. Hun starter på The Voice.

Så virker onklens netværk sgu’ stadigvæk

Det er ellers sjældent jeg benytter mig af det – men her får The Voice (og alle Frederiks andre stationer i Magstræde) en lille goodie.

Mødte Frederik Meyer første gang i de glade radio pioner dage, hvor jeg sammen med Eric Hansen lavede nogle helt forrygende radio promotions på The Voice. De dage hvor Voice tog radiobranchen indenom og gik landsdækkende.

Vi kunne naturligvis ikke reklamere for produkterne i radioen – det havde Svanholm og Forbrugerombudsmanden sørget for.

Men vi kunne jo ikke forhindre alle lytterne i at råbe og skrige Grøn Tuborg ud i æteren, hver gang de blev ringet op på et værtshus eller cafe rundt om i landet… det havde vores effektive salgsstyrke sørget for ville ske. Det eneste de skulle gøre var at stille ind på Grøn Time, som det skræddersyede radioprogram hed. Et program med Grønne blind dates, grønne præmier, grøn musik og en masse andet grønt.

Den lokale The Voice trak dagligt lod blandt alle Danmarks cafeer og barer om hvem der skulle ringes op og deltage i dagens live-i-æteren-konkurrence. Skete det var der en omgang Grønne i sigte…

Den måned Voice gik landsdækkende var der 1.500 forventningsfulde cafeer og værtshuse rundt om i Danmark, fyldt til bristepunktet (bop-bop-bop) med forventningsfulde gæster, der spændt sad og lyttede og håbede på at heldet (eller Frederik, Eik eller hvad de forskellige værter hed) tilsmilede dem…

En meget enkel og banal aktivitet.

Men hold kæft hvor den virkede!

Og hold kæft hvor var den ved at tage livet af mig.

For det første var det hele tænkt som en lille venstrehånds aktivitet. Men den voksede sighurtigt større og større i takt med at vores (min og WDP’s) begejstring røg i vejret.

For det andet var jeg åbenbart ikke den enest der bevægede mig i en Grå Zone – dagen før Kick Off var en af hovedehistorien i Den Unævnlelige sprøjte at Voice fik inddraget sendetilladelserne. Kæmpe artikel med kæmpe billede af Eric og Otto på vej et eller andet sted hen med sendetilladelserne i hånden.

På det tidspunkt havde jeg et par af de lange på højkant i form af reklamematerialer, tryksager mm.

Og endnu værre.

Mere end 300 forventningsfulde konsulenter sad klar over alt i Danmark og ventede på denne epokegørende kampagne (generthed har aldrig været en af mine egenskaber).

Heldigvis har jeg altid haft det bedst når mit lys brænder i begge ender (modsat andre) – så denne lille presse historie fra Jante, blev bare ekstra krydderi, der fluks blev omsat internt til noget med:

Der ka’ i bare se – Tuborg er igen oppe på mærkerne og på forkant.

Naturligvis først efter at Eric højt og helligt lovede at Voice VILLE gå i æteren som planlagt – et ord han naturligvis holdt!

Der er INGEN der ved hvor effektiv Grøn Time var. Både salgs og distributions mæssigt. Jeg fortalte det med vilje ikke til nogen – dels fordi vi som bryggeri, var ude i en gråzone og dels fordi Eric med garanti ville udnytte situationen til at skrue priserne op på fremtidige projekter. Den BISSE.

På trods af diskretionen lykkedes det mig alligevel at få en kæmpe skideballe… naturligvis gjorde jeg det…

Successen skyldte ikke mindst Frederiks (og en meget ung Madvigs) forrygende indsats…

Efterfølgende hjalp jeg Frederik ind i ølverdenen i US – først via Carlsberg (med fruens hjælp) senere videre til Budweiser (det sørgede han selv for).

For nogle år siden røg han så retur i radiobranchen – og det er vi i dag nogle stykker der er glade for… især Julie :-}

PS
De rædselsfulde Grønne Postkasser der blev lavet til lejligheden er efter sigende et samleobjekt. Det kunne være rart med et billede… så hvis der er en eller anden der ude…

PSPS
Jeg kan ikke lade være med at tænke på hvor interessant radiomarkedet er i et land som Nepal.

For det første er der mere end 28 mio forbrugere samlet på et område mindre end Danmark.

For det andet er landet foran en rivende udvikling og den sker NU – de første internationale Brands har meldt deres ankomst. Og på grund af den ustabile strøm situation er TV mediet YT. Alle hører radioer ALLE steder.

For det tredje kan alt lade sig gøre. Den politiske situation gør at alt er KAOS – derfor er ALT muligt.

For det fjerde. Nepal  ligger vi mellem to af verdens mest happening økonomier: Kina og Indien… så når det regner på præsten.

Eric – KOM HER UD NU der er ingen der arbejder proffessionelt med mediet – eller er du blevet for gammel og vil hellere lege med tanten🙂

One thought on “Julie har fået job! – The Voice flash back.

  1. Pingback: … mere Voice « Tingstrup's Blog

Skriv et svar

